MoRkObOt’s dual-bass methodology creates a debauched entanglement of corkscrew rhythms that shake off the notion of sterile technicality, rather, theirs is a fleshed out monster that stomps to a different octave. Honing in on the minutiae of their interlocking slides, slams and slippery beats, MoRkObOt creates a unique and lively psychedelia akin to being in an accelerating whirlpool of their malicious creation. Heaviness is achieved in the most refracted of manners, letting both bass pincers extend in melodic directions around the
relentless, booming drumming, then snapping shut with mechanized indifference, hitting hard and fast over and over. The gurgling fountains of noise Lin and Lan conjure over the duration of GoRgo place them in the highest echelons of noise rock innovation, while Lon’s percussion is both the unstoppable force and the unmovable object.
Phobos aus Linz atmen diesen ganz besonderen Flair, der sich Anfang der 90er vom pazifischen Nordwesten der USA aus zu einem weltweiten Phänomen ausweitete DIY-Ethos, krächzende Gitarren und Scheiß-drauf-Attitüde. Phobos allerdings bloß den Stempel des Grunge-Revivals aufzudrücken, wäre fatal.
2014 erschien ihrer erstes Werk, eine 5 Song EP, aufgenommen in der Kapu, auf Vinyl. So wechseln sich auf der Platte düster, atmosphärische Parts mit Schreiattacken und Genickbrecher-Riffs ab. Das alles kommt dann noch so dreckig und unpoliert daher, dass es eine Freude ist.